Friday, February 12, 2010

Sejarah Penubuhan Prasekolah Bestari SK Pulau Betong


Prasekolah Bestari, Sekolah Kebangsaan Pulau Betong telah dibina pada tahun 2007 dan mula beroperasi pada tahun 2008. Nama Bestari diambil dengan harapan agar prasekolah ini akan menjadi yang terbaik untuk segala-galanya terutama sekali dalam bidang kurikulum dan Ko-kurikulum. Hasrat murni ini telah terbukti dengan kejayaan yang telah diterima di mana pada tahun 2009 Prasekolah telah berjaya merangkul tempat pertama dalam Program Bumi Hijau dan juga tempat pertama acara tarian Tradisional di peringkat Daerah Barat Daya.

Guru prasekolah yang pertama mengajar di Prasekolah Bestari dari 2008 hingga sekarang ialah Puan Azizah binti Saad lulusan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Prasekolah(Kepujian) dari USM. Guru yang mengajar pendidikan Agama Islam ialah Norrihan bt Mohd, Nasfi lulusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam dari UKM.

Pembantu Pengurusan Murid sambilan dari tahun 2008-2009 ialah Roziela bt Hassan. Pembantu Pengurusan Murid tetap yang telah diganti ialah Suzana binti Noordin lulusan STPM bermula hujung 2009 hingga sekarang.


No comments:

Post a Comment